מטען שאבד בשדה התעופה: אילו צעדים לנקוט?
איבוד מזוודות הוא בהחלט לא חוויה נעימה, אבל למרבה הצער זה קורה. עם זאת, הודות למדיניות של חברות תעופה רבות וההגנות המובטחות על ידי תקנות בינלאומיות, המצב לא חייב להפוך לסיוט.
מהרגע שאתה מבחין בהיעדר המטען שלך, חשוב לבצע את התהליך הנכון כדי לקבל החזר על הנזק. כצעד ראשון, עליך ליידע מיד את חברת התעופה או נציגה באתר, בדרך כלל נוכחים בדלפק הטיפול במטען.
הגשת תלונה: התזמון הבסיסי
במקרה של אובדן כבודה, יש צורך להגיש תלונה בתוך מועדים מסוימים שנקבעו במסמך התחבורה או בתנאי ההובלה הכלליים של חברת התעופה.
בדרך כלל, לכבודה שאבדה יש 21 יום מהיום שבו היה צריך לשלוח את המזוודה. כדי להגיש תלונה תוכל להשתמש בטופס PIR (דוח חריגות בנכס) שסופק על ידי חברת התעופה. יש לציין תיאור מפורט של הכבודה ותכולתה בטופס.
היבטים משפטיים וזכויות נוסעים
חשוב לדעת שחברת התעופה אחראית על הכבודה מרגע הצ'ק אין ועד האיסוף והפיצוי יכול להסתכם עד 1,131 זכויות משיכה מיוחדות (כ-1,400 יורו, משתנה לפי שער החליפין). זכויות הנוסעים במקרה של אובדן כבודה מעוגנות ב אמנת מונטריאול .
עכשיו, אם החברה מוצאת את המטען שלך ומעבירה אותו באיחור של בין 21 ל-45 ימים, תוכל לבקש פיצוי עבור 21 הימים הראשונים. עם זאת, אם המטען לא נמצא תוך 45 יום, הוא נחשב לאבוד ואתה זכאי לפיצוי מרבי.
מה אם חברת התעופה מסרבת להחזר?
אם חברת התעופה מסרבת לפצות על הנזק שנגרם, ניתן לפנות ל ADR (פתרון סכסוכים אלטרנטיבי) או להגיש תלונה ל ENAC (רשות התעופה האזרחית הלאומית). ) , אשר עשויה לפתוח בהליכים מנהליים נגד חברת התעופה.
לחלופין, ניתן לערער למשפט אזרחי, אך במקרה זה, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. עצה אחרונה היא לעשות ביטוח נסיעות המכסה אירועים בלתי צפויים הקשורים להובלת מזוודות. בדרך זו, תהיה לך הגנה נוספת במקרה של בעיות.